Team
Ontdek wie we zijn
De opstart van Impuls wordt begeleid door een team van scholengroep UN!K.
Kenny
De voorbije veertien schooljaren was ik actief in het secundair onderwijs in Brussel als leerkracht en beleidsmedewerker. Als inwoner van Dilbeek vind ik het belangrijk om een rol van betekenis te spelen binnen de opleiding en ontwikkeling van onze tieners. Samen met het team zorgen wij voor de nodige impulsen zodat de leerlingen zowel in groep als individueel kunnen groeien en verantwoordelijkheid leren nemen.
Valerie
Geschiedenis en burgerschap in 1A
Aardrijkskunde in het 2de jaar
Met 18 jaar ervaring in het opzetten en ontwikkelen van een immersieproject, weet ik dat lesgeven veel meer is dan enkel kennis overdragen of mijn passie voor het vak delen. Taal, cultuur en persoonlijke groei vormen de kern van mijn aanpak. Bij Impuls krijg ik de kans om leerlingen op al deze gebieden te begeleiden. Samen werken we aan hun talenten in een warme en veilige leeromgeving, waarin ze zich volledig kunnen ontplooien.
Joke
Nederlands in het 2de jaar
Ik heb drie grote passies: de Nederlandse taal, muziek en lesgeven. Als ik de kans krijg om deze drie passies te combineren, dan kan het voor mij al niet meer stuk. Als leerkracht Nederlands en Artistieke Vorming geniet ik ervan om mijn liefde voor literatuur en kunst door te geven aan een groep nieuwsgierige en enthousiaste jongeren. Samen met de leerlingen en ons gedreven team maken we van Impuls een veilige haven waar iedereen zichzelf kan zijn. Een school waar leerplezier voorop staat.
Tineke
Latijn in de 1ste graad en geschiedenis in het 2de jaar
Jente
Na een jaar zwemles geven in het gemeentelijk zwembad Dilbeek, ben ik helemaal klaar om mijn leerlingen onder te dompelen in de boeiende wereld van gezondheid en natuur. Deze twee vakken zijn niet alleen de leukste, maar ook enorm belangrijk voor de ontwikkeling van de kinderen. Ik kijk ernaar uit om hen te inspireren en te begeleiden terwijl ze ontdekken hoe fascinerend en waardevol deze onderwerpen zijn.
Geertje
Marie
Frans in 1A
Na een carrière in human resources heb ik beslist leerkracht te worden omdat ik het belangrijk vind om bij te dragen aan de ontwikkeling van jongeren.
Het overbrengen van mijn enthousiasme voor de Franse taal, alsook het helpen van studenten door hen aan te moedigen om zichzelf te overtreffen, is erg belangrijk voor mij.
Samen met mijn collega’s zet ik mij ten volle in voor dit spannende project om van deze school een warme en leerrijke plek te maken.
Katleen
Administratieve kracht
Twee jaar geleden maakte ik de overstap naar het onderwijs als administratieve duizendpoot.
Ik ondersteun de leerlingen, ouders, leerkrachten en coördinator op Impuls.
Samen met ons team creëren we een veilige en warme leeromgeving voor iedereen.
Jane
Bea
Aardrijkskunde en techniek in 1A
Wetenschappen en techniek is helemaal mijn ding. Al sinds mijn jeugd ben ik gefascineerd door de wonderen van de natuur. Ik zoek graag uit hoe dingen werken en waarom iets zo werkt. Samen met de leerlingen de wonderen van deze fascineerde wereld ontdekken is geweldig! Het individueel begeleiden van leerlingen in hun leerproces en het creëren van een toffe en veilige omgeving staat centraal in Impuls. Samen met ons enthousiast team, ben ik van overtuig dat het een leerrijk maar ook een plezant schooljaar is.
Maud
Philippe
Frans en moderne talen in het 2de jaar
Na een boeiende loopbaan als manager, consultant en coach, heb ik de stap naar het onderwijs gezet om een positieve impact te maken op de volgende generatie. De kans om bij te dragen aan de ontwikkeling van jongeren en hen te helpen om hun potentieel te ontdekken, inspireert mij elke dag opnieuw.
Naast mijn werk ben ik vader van twee tweetalige kinderen, die ik actief heb begeleid in hun Franstalige ontwikkeling. Deze ervaring heeft mijn passie voor taal en cultuur alleen maar versterkt. In mijn vrije tijd verdiep ik me graag in verschillende culturele thema’s, van kunst tot geschiedenis, en haal ik inspiratie uit alles wat de wereld te bieden heeft.
Joke
Jongeren zien groeien en hen hierin begeleiden, geeft mij enorm veel voldoening. Zestien jaar geleden maakte ik daarom de overstap naar het onderwijs. De aanpak van het Impulsteam spreekt mij erg aan en daarom besloot ik om deel uit te maken van dit team. Samen met mijn collega’s wil ik verder bouwen aan de veilige en warme leerplek die de Impuls biedt aan de leerlingen. Ik maak de leerlingen van het tweede jaar wegwijs in de wondere wereld van getallen, vormen, structuren en de relaties daartussen in het vak wiskunde.
Laura
In Dilbeek ben ik al een aantal jaren actief als een creatieve duizendpoot. Zo kom je me wekelijks tegen in het Cultuurcentrum Westrand en in de kunstacademie Dil’arte.
Vanuit de overtuiging dat Kunst betekenis geeft aan ieders persoonlijke ontwikkeling, stapte ik met veel goesting mee in het boeiende team van Impuls.
Ik hou van verwondering, experiment en uitdaging. Als ik deze ervaringen in de leefwereld van de leerlingen kan aanwakkeren is het vak kunstlab voor mij helemaal geslaagd!
Kevin
Natuur en gezondheid in 1A
De voorbije vijf schooljaren was ik actief in het secundair onderwijs in Halle als leerkracht. Mijn expertise ligt in het Stem en sportdomein waar ik probeer los te koppelen van het gewone lesgeven maar eerder de leefwereld van de kinderen tot bij hun breng. Ik ben er van overtuigd dat wij als team een toffe en veilige schoolomgeving creëren, waar iedereen zich thuis voelt.
Anne-Sophie
Leercoach 1ste graad
Als leerlingencoach help ik onze tieners om hun weg te vinden naar eigen verantwoordelijkheid over hun leerproces. Tijdens impulsmomenten ga ik met hen aan de slag om stapsgewijs zichzelf steeds sterker te maken in zelfregulering, met als doel meer en meer controle te krijgen over dat proces. Tegelijkertijd ondersteun ik hen ook bij hoe ze omgaan met verwachtingen uit hun omgeving, met verbinding tussen anderen en met hun persoonlijke ontwikkeling.
Met enkele goeie coachen aan de zijlijn, zoals wij, het schoolteam, maar evengoed vrienden en familie, vindt iedere jongere de bevestiging dat ze zeker en vast nu al iets zijn.